onsdag 10 mars 2010

Minnen

Jag har nyss kört en backup på alla bilder från förlossningen och fram till idag. Ljuger inte om jag säger att det tog över en timma för att kopiera alla bilder till det externa minnet, det har på 10 månader hunnit tas över 8000 st bilder på vårt lilla hjärta. Så många bilder har jag inte ens varit med på under mina 25 år i livet... En riktig kontrast från då man själv var liten...
Har tittat på alla filmer vi spelat in, från dag 1 till idag. Vilken utveckling!! Och vad mycket jag har glömt! Så som Moa är idag känns det som att hon har varit i 10 månader. Men så är det ju inte! Det är inte länge sedan hon var alldeles nyfödd och slickade sig runt munnen med den lilla tungan för att visa att hon ville ha mat. Det var inte länge sedan hon låg på mage och kämpade som tokig för att hålla upp nacken, för att vända sig, för att lära sig åla... Det har hänt så otroligt mycket under dessa 10 månader, och det har gått så sanslöst fort! Kärleken växer sig starkare för varje dag, jag älskar henne mer än vad ord kan förklara. Helt otroligt, hur en liten person som levt i 10 månader, kan bringa sådan fullkomlig kärlek och lycka! Mitt liv vore inget värt utan henne.
-----------
Jag har haft en lugn och skön kväll här hemma tillsammans med min lilla älskling. Hon somnade efter lite protesterande runt kl 20, och vid kl 20.30 lade jag ner henne i spjälsängen. Tand nr 8 sprack igenom förra veckan och tand nr 9 håller på att spricka igenom nu, och det märks då det är dags för henne att sova.. Önskar att jag kunde ta det onda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar