fredag 12 mars 2010

Natt 1

God morgon fredag och helg! Hoppas ni sovit gott?


Här hemma vaknade Moa kl 01.05 i natt. Då behövde blöjan bytas (dyngsur!) och så ammade jag henne i gungstolen och lade sedan ner henne i sängen. Hon låg nöjd och tyst och jag satt bredvid och strök henne över huvudet. Men hon somnade inte, och började efter en stund att skrika, så jag lade henne mellan oss och efter lite bök så somnade hon om och vaknade kl 8.25 i morse. Jag som hade sagt till mig själv att INTE göra så. Jaja, nya tag ikväll..


Hon vaknar alltså runt kl 01 per automatik, hon är inställd på att vakna då. Dags att vänja av, så vi får sova hela nätter..

2 kommentarer:

  1. Lätt att ge efter, du försökte iaf och det är en bra början tycker jag. Jag tror oxå bara att det är ren vana för henne att vakna klockan 01, hon äter ju som hon ska så hon kan omöjligt vara hungrig.. Angelina har vaknat runt 02 två nätter i rad men hon äter sämre om dagarna för tillfället så det är ju därför. Har du testat att ge henne vatten när hon vaknar kl 01?..

    Nya tag ikväll, det kommer gå så bra ska du se =)

    SvaraRadera
  2. Ja kan som sagt vara skönt att få njuta kvällen själv ibland. Hur känns det att hon sover på eget rum nu då? :) Ja men som sagt ny tag ikväll men sovandet hela natten.

    SvaraRadera